15 Şubat 2016 Pazartesi

GİRİŞ


Korece

Korece, Kore yarım adasında ve komşu Yanbian özerk bölgesinde (Çin) yaygın olarak kullanılan bir dildir ve hem Kuzey Kore hem de Güney Kore'nin resmi dilidir.

Koreliler tarih boyunca Hanca adını verdikleri Çince yazı karakterlerini kullanmıştır; günümüzde ise ağzın ve dilin aldığı şekle göre karakterize edilen Kore alfabesi Hangıl kullanılmaktadır.

Konuşulan ortama göre, samimi ya da resmi, farklılık gösterir. Bir kişiyle konuşurken, kişiler arasındaki yakınlığa, sosyal statüye göre kelimelere getirilen ekler değişir. Bir kişi hakkında konuşurken, konuşulan kişiye saygı göstermek üzere kelimelerin unvan, sıfat biçimleri kullanılır.

Cümle yapısı Özne+Nesne+Yüklem sırlamasına sahiptir. Özne cümlenin olmazsa olmazı değildir. Duruma göre düşebilir.

{Özne/Konu+ilgeç} + {Nesne+ilgeç} + {Fiil/Zamir+çekim}

Cümlelerde kelimeler arasında boşluklar ve noktalama işaretleri vardır. Ancak durum belirteçleri (bağlaç) kelimelere bağlı yazılır.

Fiiller; hitap edilen kişiye bağlı olarak farklı ekler alırlar. Kibar, Resmi ve Teklifsiz olmak üzere üç farklı şekilde son ek alırlar. Bu ekler son hecedeki sesli harflere göre de farklılık göstermektedir.

İlgeçler; kelimelerin cümle içindeki anlam ve önemini belirtirler ve kelime sonuna bitişik yazılırlar. 

ALFABE: Hangıl

Kore alfabesi; temelde 14 ünsüz, 10 ünlüden oluşur. Ayrıca 11 tane yarı ünlü (diphtong) harf bulunur. 5 tane de çift ünsüz bulunur, ama bunlar alfabede yer almaz.

Yazarken iki kural vardır. İlki soldan sağa doğru yazmak ikincisi yukardan aşağıya doğru yazmaktır.

Sesli harfler Cennet “.”, Dünya “” ve İnsan “”diye adlandırılan 3 temel şekilden oluşturulmuştur.

Korecede ve harfleri baktıkları yönlerden dolayı kuzeyi ve doğuyu temsil ederler, bir adı da aydınlık demektir. ve harfleri güneyi ve batıyı temsil ederler, bir adı da karanlıktır. Karanlık ve aydınlık harfler birlikte kullanılamazlar.

Hangıl alfabesini oluşturan karakterlere (자모 Jamo) ya da (낱소리 natsori) denir. 

13 yorum:

  1. binler teşekkür koreyi seviyorum sizi de bu blog için çok sevdim lütfen devam edin

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler. Harika bir blog.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten böyle bir blog arıyordum. Harika olmuş. Düzenli olarak takip edeceğim. Korece öğrenmeme çok yardımcı olacak. Umarım yazılarınıza devam edersiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Alfabeyi okunuwlari yazmasini bir gunde cozdum..ardi gelir inwallah..

    YanıtlaSil
  5. Herkese selamlar :)
    Bu dili ogrenmek icin cok ugrastim fakat yeterli ve duzgun bi kaynak tam olarak bulamadim ama bu blogu buldum ve cok umutluyum..
    Emekleriniz icin cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  6. gerçekten mükemmel bir uygulama ellerinize sağlık. yeni başlayanlar için çok uygun. çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. tekrar yayınlamaya başladığınız için teşekkürler devamının gelmesi dileyiyle basarılar.....

    YanıtlaSil
  8. Derslere devam ettiğiniz için teşekkürler umarım bir daha kaldırmazsınız planım 2 ay sonra burdan japoncaya devam etmek. Fransızca notlarınızı da yayımlarsanız onlara da başlamıştım yine devam ederim ~ bize öğrenme imkanı tanıdığınız için çok teşekkürler ツ

    YanıtlaSil
  9. Günlerdir sağlam bir site arıyordum ve bulamadığım için bulduğum siteleri ortak kullanıp kendim not çıkarıyordum. Ama şu an burayı bulduğum için acayip sevindim.
    Çünkü her şey bir düzen içinde. Benim de istediğim tam olarak bu idi. Düzen!
    Teşekkürler, gerçekten teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Fransızca notlarınıza da bakmak istiyorum ama davet istiyormuş :S

    YanıtlaSil
  11. Kore dilini öğrenmek üzere hazırlanmış kaynaklar arasında bugüne kadar rastladığım en faydalı site. Oldukça sistematik ve öğrenmeye elverişli hazırlanmış. Sizi gönülden tebrik ediyorum ve bu değerli paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil