10 Ağustos 2016 Çarşamba

İyelik Zamileri



Benim
 + 
나의
Benim (resmi)
 +  
저의
Senin
 + 
너의
 (okunuşu: )
Onun (erkek)
 + 
그의
, (fazla kullanılmaz)
Onun (kız)
그녀 + 
그녀의
Bizim (resmi)
저희 + 
저희()
저희
Bizim (benim)
우리 + 
우리(
우리

누가
Kim
누구
Kimin

İyelik zamirlerinde genelde kullanılan  ve () zamirleridir. Çoğu zaman  çıkar.

    
 benim arabam

 신발
senin ayakkabın   (sözlü:  신발)

마이클 자동차          
Michael’ın arabası  (sözlü: 마이클 )

누구 차야?                                              
O kimin arabası
마이클 
Michael’ın arabası

Konuşma dilinde “onun” çok nadir kullanılır. “Onun” yerine isim kullanılır.

리사 가방 진짜 예뻐.        
Lisa'nın el çantası çok hoş.

Eğer sahip olunan bir grup organizasyon ise ada  eklenir  (konuşma dili)

리사  진짜    
Lisa’nın evi çok büyük.

리사 학교     
Lisa’nın okulu da çok büyük


 친구 호주 살아요.              
Arkadaşım Avusturalyada yaşar

우리  넓어
Benim evim büyük

저희  좁아요.
Benim evim küçük (nazik)

  = O  (Bu kişi)
  = O  (O kişi)
  = O  (O kişi, bahsedilen kişi yok)

 ve  senli-benli konuşmalarda kullanılır. Yaşça büyük ve statüsel olarak yüksek kişilerle konuşurken kullanılmaz. Saygı gerektiren durumlarda küçükler için de kullanılmamalıdır. Bu durumlarda kişilerin adları ya da  ifadesinin tam söylenişi  아이 kullanılır.

 아이  =  그애 =   o çocuk/kız/oğlan

  
     
  동생이야                
Bu benim küçük kız kardeşim.

 안녕,  안나야          
Tom selam. Bu (kişi) Anna.

       

  동생이야    
benim küçük kız kardeşim.

       

 영희 알아?           
Young Hee’yi biliyor musun?

  동생이야.   
benim kız kardeşim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder